Jak a proč tvořit firemní vizi

Cesta k jasné vizi je jako procházka po mlhavém okolí. Jak ale putujete dál, je váš krok jistější a vize se vyjasňuje. Na konci práce stojíme na vysokém kopci a v dáli vidíme nové vrcholy, údolí i začátky cest…Ten pohled z kopce není pouhou představou, skutečně s týmem na nějaký kopec vylezeme a ten pocit společně zažijeme.

S nastavováním vize pomáháme firmám už řadu let. Vždycky se u toho vracíme k základním otázkám:

1️⃣ Proč je vize důležitá?

Vize je jako maják, který nás naviguje v turbulentních vodách byznysu. Pomáhá nám hledat jednotnou cestu, slaďuje týmy i zaměstnance napříč firmou a poskytuje motivaci – především v dobách, kdy se situace zhoršuje a všeobecný tlak na firmu roste. Je klíčová pro to, aby firma fungovala jako jeden tým, zaměstnanci se cítili sjednoceni a věděli, jakým směrem společně jdou.

2️⃣ Jak přistupujeme k tvorbě vize?

Jednoznačná odpověď není. Vždy je na první místě konkrétní firma, její cesta a náš individuální přístup. Naše role je „facilitátor“. Opakovaně se nám však potvrzuje, že tým co je zapojený do přípravy vize je třeba na tento proces připravit. Ideálně formou individuálních rozhovorů nebo několika kratších setkání před samotným výjezdem „za vizí“. Základem a téměř nutnou podmínkou úspěšného dokončení práce na firemní vizi je účast samotného majitele nebo nejvyššího manažera firmy.

3️⃣ Jak proces tvorby vize vypadá?

Alespoň naznačíme, co je pro nás důležité: Pro samotnou práci na vizi by měl být vyčleněn chráněný čas (ideálně dvoudenní výjezd mimo firmu), kdy účastníci nebudou zavaleni povinnostmi řešit denní operativu. Práci je vhodné rozdělit na několik setkání s přiměřeným časovým rozestupem. Myšlenky potřebují zrát v hlavách účastníků. Každý člen týmu by měl mít příležitost vyjádřit své názory a přispět k tomu, co pro něj VIZE firmy je a jak ji vidí. Vše vyřčené zaznamenáváme a vizualizuje.

4️⃣ Jak se vize promítá do firmy?

Hotová vize není konečný stav. Důležité je komunikovat ji nejen ven, ale hlavně směrem do firmy a napříč firmou. V tomto kroku je důležitá důvěra a sladění týmu. Komunikační strategie se ukazuje jako nedílná součást úspěšné práce s vizí. Proto úzce koordinujeme výstupy s marketingem firmy i personálním oddělením.

5️⃣ Tvorba vize není jednorázová akce

Tvorba vize není jednorázový proces, ale dynamická cesta, kterou provázíme. Pomáháme ve firmě držet kurz a udržet myšlenky v jasném směru. Konečným cílem vlastně není pouze vizi vytvořit, tím to vše teprve začíná. Mnohem těžší se ukazuje vtáhnout zaměstnance do toho celého příběhu – prostě reálně žít firemní život v souladu s tou vizí.

Vytvořit a žít vize ve firmě 👉 Klíč k úspěchu a motivaci.

Jaroslav Uchytil, 602 26 96 48, jaroslav.uchytil@lideazdroje.cz

Podobné příspěvky